"HI-NATURE (HIDDEN INSPIRATION-NATURE/GİZLİ İLHAM-DOĞA) " okulumuzun 2020-2021 Eğitim-öğretim yılında dahil olduğu eTwinning projesidir. Gürcistan ve Romanya'dan birer, Hırvatistan'dan 2 ve Türkiye'den 10 okulun katıldığı HI-NATURE projesi 2021 Ocak ayı itibari ile yapılan uluslararası toplantıyla çalışmalarına başlamış olup Haziran ayında sonlanacak şekilde planlanmıştır.
Bugün kullanılan birçok teknolojik araç (uçak, tren, denizaltı, radar ...) doğadan ve doğadaki canlılardan ilham alınarak icat edilmiştir. Bu durum birçok kişi tarafından bilinse de, günümüzdeki mevcut sorunlara çözüm bulurken doğadan nasıl ilham alacağımız ve neler yapabileceğimiz konusunda çeşitli zorluklar yaşayabilmekteyiz. Doğaya daha yakından bakacağımız , çeşitli sorunlara doğa temelli çözümler arayacağımız HI-NATURE projemizin genel ve pedagojik amaçları;
PROJE TANITIM VİDEOSU:
Ocak ayı itibariyle öğrencilerimizin konu ile ilgili hazırbulunuşluklarının sağlanması ve proje konusunu daha iyi anlayabilmeleri için öğrencilerimizden çeşitli icatları , bu icatların mucitlerini ve bu mucitlerin ilham kaynaklarının neler olduğunu okul takımları ile araştırmaları ve afişler yapmaları istenmiştir. Bu esnada öğrencilerimize çeşitli web 2.0 araçları tanıtılarak bunları kullanmaları sağlanmış öğrencilerimiz proje için çeşitli afiş ve logo tasarımları yapmışlardır. Geri kalan süreç için öğrenciler doğa-bilim, doğa-matematik ,doğa-teknoloji , doğa-sanat ve doğa-dil olmak üzere uluslararası 5 karma takıma bölünmüşlerdir. Bu süreçte bu karma takımlar biyomimikri kavramını gökyüzü, okyanus ve kara temalarına uygun çalışmalarla inceleyecek ve her ay sonunda yapılan sunumlarla takımlar çalışmalarını diğer takımlara tanıtmıştır. Tüm bu çalışmalar en son 5E planı ile hazırlanan STEAM etkinliğinin ön hazırlığı olup öğrenciler bu süreçte öğrendiklerini kullanarak STEAM etkinliğindeki problem durumuna doğa temelli çözümler bulmuşlardır.
Böylelikle projemiz boyunca yapacağımız bütün etkinlikler ile öğrencilerimizin ;
Ocak ayı etkinliğinde öğrenciler okul takımlarıyla çalışarak "İcat Nedir? , Mucit Kimdir?" sorularına cevap aramışlar ve araştırmalar yaparak hazırladıkları afişlerle mucitleri ve mucitlerin icatlarını arkadaşlarına tanıtmışlardır. Öğrencilerin hazırladığı afişlerle bir online sergi hazırlanmıştır.
OCAK AYI İCAT-MUCİT ÇALIŞMASI ONLİNE SERGİ :
Proje Ortak Ürünleri;
Şubat(Gökyüzünden İlham Al): https://online.fliphtml5.com/wzfet/dowo/
Mart (Karada Yaşamın Sırları): https://online.fliphtml5.com/wzfet/gvgj/
Nisan (Okyanusun Gizemi): https://online.fliphtml5.com/wzfet/qtdn/
Final Ürünü; Öğrencilerin kelime bulma,kelimelerin anlamını yazma ve kelimeler ile ilgili görsel bulma görevleri için uluslararası 3 gruba ayrılıp bulduklarını işbirlikçi çalışmayla Storyjumper web 2.0 aracına eklemeleriyle hazırladıkları "RESİMLİ BİYOMİMİKRİ SÖZLÜĞÜ" dür.
FİNAL ÜRÜNÜ (RESİMLİ BİYOMİMİKRİ SÖZLÜĞÜ):
Read this book made on StoryJumperUluslararası Proje çalışmaları proje adına açılan sosyal medya araçları ile yaygınlaştırılmakta olup projeye ait blog sayfasında proje konusu ile ilgili paylaşımlar yapılmaktadır. Proje sosyal medya hesapları ve blog sayfasını aşağıdaki linkler aracılığı ile takip etmeniz mümkündür.
HI-NATURE FACEBOOK HESABI:
https://www.facebook.com/groups/719452032298466/?ref=share
HI-NATURE TWİTTER HESABI:
https://twitter.com/nature_hidden?s=08
HI-NATURE BLOGGER HESABI:
https://biyomimikrietwinning.blogspot.com/
Proje Yürütücüsü Öğretmen: Çiğdem ŞEKER
Projede Görev Alan Öğrencilerimiz:
Nisa B.
Şahin C.
Mehmet T.
Hayrunnisa Zeynep Ş.
Servet D.
Yusuf Y.
Adres:
HAMDİBEY MAH. SAĞLIK CAD. AYVACIK MESLEK YÜKSEK OKULU BLOK NO 4 AYVACIK / ÇANAKKALE
Telefon
0286 712 28 87